KPN

Over KPN

KPN is een Nederlandse organisatie, die gespecialiseerd is in telecommunicatie, internet en televisie. Het bedrijf biedt haar diensten wereldwijd aan. KPN staat voor Koninklijke KPN N.V. en is opgericht in 1881. Het bedrijf kent een lange geschiedenis en werd oorspronkelijk opgezet omdat de Nederlandse overheid verschillende telegrafieverbindingen aan ging leggen en ging exploiteren. Twintig jaar daarna werden de Nederlandse posterijen samengevoegd met de telegrafiediensten. In eerste instantie behoorden deze diensten toe aan het Ministerie van Financiën. Later werd het onderdeel van het ministerie van Waterstaat, Handel en Nijverheid. Een tijd later werd telefonie ontdekt, dat steeds meer genationaliseerd werd. Ook werd internet een tijd daarna ontdekt. Sinds die tijd biedt het bedrijf verschillende diensten aan op het gebied van telecommunicatie, internet en televisie.

Diensten van KPN

Er zijn meer dan 18.000 medewerkers werkzaam bij de organisatie. Het doel van KPN is om de nieuwste technologie in te zetten, waardoor de beste producten en diensten geleverd kunnen worden. In Nederland heeft de organisatie zowel particuliere als zakelijke klanten. Voor de particulieren biedt KPN de volgende diensten aan; televisie, internet en vaste telefonie. Hierbij spelen de netwerken van koper en glasvezel de basis. Ook mobiele telefonie wordt aangeboden aan particulieren. Tot het netwerk van KPN behoren ook Telfort en Simyo. Voor de zakelijke markt biedt KPN verschillende diensten aan op het gebied van telefonie en internet. Onder de zakelijke markt vallen de diensten die worden verleend door KPN, XS4ALL, Telfort Zakelijk, Yes Telecom en Talk & Vision. Ook heeft het bedrijf een corporate market, waardoor multinationals tevens gebruik kunnen maken van de diensten van KPN. Deze diensten bestaan onder andere uit consulting, werkplekbeheer, clouddiensten, datacentercapaciteit en andere ICT-oplossingen.
KPN heeft tevens een organisatie opgezet in België. Samen met netwerkprovider Base, Simyo en Ortel Mobile is KPN actief in België. Daarnaast is de organisatie internationaal actief door middel van iBasis. Hiermee opereert de organisatie wereldwijd en heeft het een belangrijke positie veroverd in de internationale markt.

Contact

U kunt op verschillende manieren contact opnemen met KPN. Op de website is er allereerst een overzicht opgenomen met veel gestelde vragen en bijbehorende antwoorden. Daarnaast is het mogelijk het hoofdkantoor te benaderen. Het hoofdkantoor is gevestigd aan het Maanplein 55, 2616 CK in Den Haag. Indien u telefonisch contact op wilt nemen met het hoofdkantoor, kan dat via het telefoonnummer 070-3434343. Voor overige gegevens van de klantenservice, kunt u de website van KPN raadplegen: www.kpn.com.