z-works

The Dutch Media Group (TDMG) is gespecialiseerd in het creëren van videocontent voor de Nederlandse televisie. De videocontent wordt uitgezonden op commerciële televisiezenders, zoals RTL 4, RTL 7, RTL Z en SBS6.

How it’s done

The Dutch Media Group (TDMG) is opgericht in 2017 door drie vrienden; Nick, Jelle en Dennis. Alle drie werkten al als programmamakers, toen ze samen besloten een contentmanagementbureau op te zetten. Ze begonnen met het format ‘How it’s done’ op RTL Z. Dennis: “Eigenlijk was het meteen een succes, dat kwam mede door ons scherpe tarief. Hier hebben wij ons gelijk in weten te onderscheiden.” De aanpak van de jongens van The Dutch Media Group in combinatie met de scherpe prijs sloeg aan. Binnen drie jaar groeit het bedrijf uit tot 65 fte. Daarnaast is er een aparte productieafdeling gecreëerd, waardoor het gehele proces in eigen beheer kan worden gerealiseerd. Naast items voor de televisie creëert TDMG ook professionele bedrijfsfilms, dronevideo’s, podcasts, radiocommercials en promotievideo’s.

Werkwijze van The Dutch Media Group

Wanneer een klant kiest voor een televisie-item in een van de programma’s die TDMG produceert, wordt er een overeenkomst aangegaan. Vervolgens wordt er een memo gemaakt voor de productieafdeling die op hun beurt contact opneemt om de onderwerpen te bespreken. Het plan voor het video-item wordt in overleg met de klant opgesteld. TDMG: “De klant kan zelf aangeven wat ze naar voren willen laten komen. Wij hebben slechts een adviserende rol.” Vervolgens wordt het script opgesteld door redactie en belt de planning om een afspraak in te plannen om te gaan filmen. Er wordt een afspraak op locatie gemaakt van ongeveer tweeënhalf uur. Uiteindelijk worden de opnames gemonteerd en wordt het concept toegestuurd naar de klant. Na view, review en akkoord van de klant, wordt het item naar de zender gestuurd. Ook ontvangt de klant de video welke ze kunnen gebruiken voor sociale media of andere marketingdoeleinden zoals hun website.

De toekomstvisie van TDMG

Op dit moment werken er 65 fte bij The Dutch Media Group. Het doel is om door te groeien zodat de opgestelde doelen behaald kunnen worden. Daarnaast heeft het bedrijf ook internationale plannen. Op dit moment wordt er alleen nog samengewerkt met Nederlandse bedrijven, maar België en Duitsland staan ook op de planning. We zouden het leuk vinden een nieuwe markt aan te boren. België en Duitsland zijn beide groot in transport en logistiek, daar kunnen we een mooie uitzending over maken. Ook is het doel om andere soorten programma’s te maken. Nu bestaat een uitzending vooral uit achter items met centrale presentatie. Het streven is om meer een inhoudelijk verhaal te produceren met branded content.

Marketingportfolio uitbreiden

The Dutch Media Group heeft meer ambities. Zo wil het bedrijf namelijk het portfolio uitbreiden door diverse contentsoorten aan te bieden. Denk hierbij aan marketingbegeleiding voor mkb’ers. Dus niet per se videocontent bedoeld voor televisie, maar ook marketingvideo’s die elders gebruikt kunnen worden. Ook is The Dutch Media Group bezig om online docusoaps en business programma’s te produceren welke kunnen fungeren als aanjager voor business events. “We hebben natuurlijk een hele productieafdeling tot onze beschikking die meer kan dan alleen tweeminuten-items maken.”