Joolz

Werp een blik op hun website of Instagramprofiel en de visie van Joolz is duidelijk. Het Nederlandse concern – expert op het gebied van kinderwagens, buggy’s en autostoelen – richt zich niet op de kinderen, maar vooral op de ouders. En dan hebben we het over het frisse, jonge, urban soort. Want zoals Joolz het zelf verwoordt: ‘Ouder zijn is een superkracht.’ En deze power parents hebben power tools nodig om de volgende generatie te voorzien van een goede start.

Ouders als helden

Het ouderschap is soms al lastig genoeg. Alles is nieuw en onbekend, en elke beslissing voelt als een grote. Op dit soort cruciale momenten in het leven van een jonge ouder, is het fijn als de hulpmiddelen die ze tot hun beschikking hebben betrouwbaar zijn. En daar maakt Joolz natuurlijk een intrede. Leuk weetje: Joolz is een speling op het woord ‘jewels’, want zo waardevol zijn de juiste hulpmiddelen voor ouders.
Alles is ontworpen rondom een modern gezinsleven in de stad. Emile Kuenen en Stan Vermeulen zijn de oprichters van Joolz en kwamen op het idee nadat ze ouders in Amsterdam steeds zagen worstelen om met hun wandel- en kinderwagens over de grachten en grachtenbruggen te komen. Drie jaar later was de eerst Joolz een feit en inmiddels levert het merk wereldwijd.

Joolz is er ook voor een betere wereld

Dat veel bedrijven inmiddels bezig zijn met maatschappelijk verantwoord ondernemen is een gegeven, zo ook bij Joolz. Ze maken gebruik van gerecyclede stoffen (gemaakt van petflessen) en planten voor elke verkochte kinderwagen een boom in Azië, Afrika, Zuid-Amerika of Europa. Daarnaast is hun hoofdkantoor in Amsterdam Noord duurzaam gerenoveerd van een oude fabriek naar een hypermoderne werkruimte. Het ontbreekt de werknemers aan niks om hun werkweken productief door te komen. Zo kunnen medewerkers gebruik maken van een sportruimte en biedt het bedrijfsrestaurant gezonde maaltijden van de buurtboer en een cateraar. Grote kassen met plafondhoge planten nodigen uit om je af te zonderen voor een overleg of gefocust te werken. En het community gevoel wordt extra gevoed met een wekelijkse ‘vrijmibo’.

Overdraagbare garantie

Maar wat doet de kinderwagenproducent voor hun klanten, om zich van de massa te differentiëren? Wat in het bijzonder opvalt is hun extra lange garantietermijn van maar liefst tien jaar, die ook nog eens overdraagbaar is. Dus geef- of verkoop je een Joolz aan iemand anders, dan geniet de nieuwe eigenaar net zo goed van de garantie. Het merk laat hiermee weten dat ze sterk geloven in de kwaliteit en de duurzaamheid van hun producten – ook als ze al gebruikt zijn – wat wederom goed is voor de planeet.

Gemaakt voor gemak

Een kinderwagen of buggy is tegenwoordig meer dan een gebruiksvoorwerp. Het zijn ware statussymbolen geworden en ze dragen bij aan het uiten van je persoonlijkheid. Je bent dus als het ware wat je voortduwt. En dan kun je meteen het volgende zeggen over de Joolz collectie: de kwaliteit is robuust, kan tegen flink wat stootjes en het design is zowel praktisch, mooi en een tikkie stoer te noemen. Een basis uitvoering buggy kan nog met allerlei accessoires worden aangevuld om de set samen te stellen, die helemaal past bij de hedendaagse levensstijl van de ouders van nu.