Tv Media Partners

TV Media Partners is een Nederlands tv-productiebedrijf dat in 2005 is opgericht door de bekende Nederlandse ondernemer Leo Houkamp. Het tv-productiebedrijf is gevestigd in Rotterdam en is voornamelijk gespecialiseerd in ‘branded content’. Met deze expertise weet TV Media Partners precies welke invalshoek er gekozen moet worden om zo de doelgroep maximaal te interesseren. Om de kijker te blijven boeien gaat zij een stap verder dan alleen een pakkende slogan. Voor TV Media Partners gaat het om het hele pakket. Zij wil de kijker op hetzelfde moment zowel informeren als entertainen en continu interesse blijven wekken van de kijker. Daarnaast, omdat het om branded content gaat, wil zij ook tussen de regels door reclame maken, zodat het de kijker ook activeert. TV Media Partners kan dan ook worden gezien als de verbindende factor tussen de klant en de doelgroep die de klant op het oog heeft.

Televisieprogramma’s

Leo Houkamp heeft met TV Media Partners verschillende programma’s geproduceerd voor commerciële televisieomroepen zoals RTL en SBS. Eén van de meest succesvolle programma’s is ‘De Succesfactor’ welke wordt uitgezonden op RTL7/RTL Z. Dit programma bespreekt de beste zakelijke tactieken en strategieën. Daarnaast delen bekende Nederlanders hun visie op het bereiken van succes in de verschillende afleveringen. Een ander voorbeeld van het werk van TV Media Partners en Leo Houkamp is het programma ‘Altijd Jong’ op RTL4. Dit is een beauty- en lifestyleprogramma welke ontstaan is vanuit Leo Houkamp zijn persoonlijke interesse in anti-aging. In het programma krijgt de kijker allerlei tips over hoe zij ‘altijd jong’ kan blijven en worden de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van gezondheid besproken. Andere programma’s zijn ‘Business Aan Tafel’ op RTL7 waarin ondernemers verschillende zakelijke thema’s bespreken, ‘Shopping & Lifestyle’ op SBS6 wat zich met name focust op de trends op het gebied van shopping, lifestyle, food en fashion, en tenslotte het programma ‘Verbouwingstrends’ op SBS6 waar de kijker wordt meegenomen in de wereld van wonen, verhuizen en verbouwen.

Bedrijfsfilms en drone video

Naast het creëren van televisieprogramma’s, is TV Media Partners inzetbaar voor het maken van bedrijfsfilms en bijvoorbeeld online content. Door de sterke kanten en activiteiten van een bedrijf te belichten met behulp van video wil TV Media Partners een verhaal van een bedrijf vertellen. ‘Don’t tell them, but show them’ is één van de kenmerkende quotes die typerend is voor TV Media Partners. Ook is TV Media Partners goed in het maken van dronevideo’s.

Evenementen

Naast het produceren van televisieprogramma’s organiseert TV Media Partners met enige regelmaat evenementen. Klanten kunnen TV Media Partners inschakelen voor bijvoorbeeld de organisatie van award shows, beurzen en congressen maar ook voor feesten of borrels. Naast de productie van het evenement, is er ook de mogelijkheid om het evenement door TV Media Partners te laten filmen waarna het bijvoorbeeld op tv kan worden uitgezonden of gelivestreamd kan worden via internet of (andere) sociale media. Een voorbeeld van een succesvol evenement van TV Media Partners is Leo’s Borrel en wordt georganiseerd door Leo Houkamp. Het feest vindt vier keer per jaar plaats op de vrijdagavond in het luxueuze Villa Thalia in Rotterdam. Het feest heeft een high-class tintje. Het wordt gezien als de perfecte plek om andere succesvolle mensen te ontmoeten, in een ongedwongen sfeer en met muziek van goede dj’s op de achtergrond.